SZTÁROK,HÍREK A NAGYVILÁGBÓL!

SZTÁROK,HÍREK

Két keréken legdélebbre.

 
  Elsőként készül bicikliháton meghódítani a Déli-sarkot egy brit televíziós műsorvezető.
Egy népszerű brit gyermeksorozat műsorvezetője, Helen Skelton idén január negyedikén 
vágott neki az erőt próbáló kihívásnak egy speciális ,jégre szabott kerékpáron. 
Nem kisebb célt tűzött ki maga elé,mint hogy ő lesz az első,aki bicikliháton éri el a Déli-sarkot.
Helen Skelton
  

Déli-sarkra

2012-ben, Skelton - Sport Relief nevű jótékonysági célokra gyűjti a pénzt. Ő lesz az első, aki eléri a Déli-sarkot egy kerékpárral. A kerékpár egyedi,amit építettek neki az utazásra, 8 cm-es gumikkal van felszerelve. És még  használja a síléceket , hogy segítsen neki húzni a szánt, amely 82 kg súlyú.

     1. South Pole Geographic 

2. déli mágneses pólus (2007) 
3. déli sark geomágneses mikor? ]
4. Déli-sark a megközelíthetetlenség

A hóforgataggal és fagyos szelekkel kísért 805 kilométeres táv nagy részét kerékpáron,néhány 

szakaszt pedig szélsárkányhoz erősített szánon és gyalog teszi meg.  Skelton a Sport Relief nevű jótékonysági kezdeményezés keretében vágott neki az útnak,és 20 nap alatt szeretné teljesíteni

a távot.Az évnek ebben az időszakában a déli-sarkvidéki átlaghőmérséklet mínusz 25 fok körül 

mozog,amely akár mínusz 50-ig is lecsökkenhet. A nem mindennapi kerékpártúrához persze nem mindennapi kétkerekű dukál.  A Hanebrink nevű  " jégre szabott biciklit" 

három hónap alatt szerelte össze a los Angeles-i  Dan Hanebrink és Kane Fortune tervezőpáros.

                                             

 

      DÉLI-sark                                                                                                      

  Kane Fortune

                                             Dane   Hanebrink
14 Nov 2010 HEADLINE
Dan Hanebrink with Pedal-assist electric ATV bicycle.

 

A világ legszebb gyaloghídjai

Egy szép híd nemcsak közlekedési útvonal, hanem egyúttal turistalátványosság is. Nincs ez másképp az egyre népszerűbb, és a közlekedésben is egyre fontosabb gyaloghidakkal sem - a mai posztban 10 olyan gyaloghídról olvashattok, melyek szépek, izgalmasak és egyediek.

 

 

Miniszterek gatyában - Nagyítás-fotógaléria

Pusztai Sándor a Gellért fürdő úszómestereként 1930 és 1939 között fényképezte a kor elitjét, ismert szereplőit, szinte naponta találkozott velük, többségükkel beszélő és köszönő viszonyban volt. Hobbifotósként lehetősége volt folyamatosan, éveken keresztül fényképezni, aminek eredményeként több mint hatszáz darab bélyeg nagyságú fotókontakt, s a hozzájuk tartozó 3 x 4,5 cm-es negatív maradt fenn. Több évtized után a gyűjtemény megtekinthető a Mai Manó Házban, a Magyar Fotográfusok Házában.

Báró Hatvany Lajos - író, kritikus, irodalomtörténész

Báró Hatvany Lajos - író, kritikus, irodalomtörténész

#1© Pusztai Sándor

Gróf Batthyány

Gróf Batthyány

#2© Pusztai Sándor

Heltai Jenő - író, költő, újságíró

Heltai Jenő - író, költő, újságíró

#3© Pusztai Sándor

ifj. Horthy Miklós

ifj. Horthy Miklós

#4© Pusztai Sándor

Karinthy Ferenc - író, drámaíró, dramaturg

Karinthy Ferenc - író, drámaíró, dramaturg

#5© Pusztai Sándor

Keresztes-Fischer Ferenc - belügyminiszter

Keresztes-Fischer Ferenc - belügyminiszter

#6© Pusztai Sándor

Klebelsberg Kuno - kulturális miniszter

Klebelsberg Kuno - kulturális miniszter

#7© Pusztai Sándor

Muráti Lili - színésznő

Muráti Lili - színésznő

#8© Pusztai Sándor

Rózsahegyi Kálmán - színész, tanár

Rózsahegyi Kálmán - színész, tanár

#9© Pusztai Sándor

Tolnay Klári - színésznő

Tolnay Klári - színésznő

 

Rakonczay a világon elsőként kenuval átkelt az Atlanti-óceánon! + képek

Az Atlanti-óceán átszelésére egyszemélyes kenuval vállalkozó Rakonczay Gábor kikötött Antiguán – adta hírül a kenus feleségére hivatkozva a Szólóvitorlázás elnevezésű Facebook-oldal. A sportember célja az volt, hogy a világon elsőként egyedül keljen át kenuval az Atlanti-óceánon.

Mint arról beszámoltunk Rakonczay Gábor 2011 decemberében eredetileg azt tervezte, hogy 100 nap alatt szeli át a tengert a Fa Nándor által megépített, Vitéz névre keresztelt kenuval. Portugáliából indulva érintette a Kanári-szigeteket, majd onnan közelített Antigua felé, a táv 6400 kilométer. A kalandorról utoljára február 7-én kaptunk hírt, miután 5-én kétszer is felborult a többméteres hullámok miatt.

Rakonczay Gábor felesége, Viktória végig hitt abban, hogy férje épségben kerül elő.

– Próbálok a munkámra koncentrálni, de feszült vagyok, és rosszul alszom – mondta majd egy hónappal ezelőtt a fiatalasszony, aki most rendkívül boldog, hogy újra hallott férjéről.

Viktória a TV2 Mokka című műsorában hétfő reggel elmondta, éjfél körül kapta a hívást a férjétől, aki egy műholdas telefonról hívta az öbölből. „Szia, Gábor vagyok” – hallotta a vonal másik végéről. „Nagyon kemény dolgokon ment át, iszonyatosan nagy hős. Mindig bíztam benne, biztosan tudtam, hogy túléli” – mesélte Rakonczay Viktória.

7669_rakonczay1.jpg
Az expedíció hivatalos honlapján március 25-ei az utolsó bejegyzés, ebben Rakonczay Viktória ezt írja: "Gábor egyelőre nem tudott jelentkezni, de minden kétséget kizáróan, biztosan mindent megtesz a lehető legjobb haladás érdekében. Amikor az ember egy ekkora hajóval a szárazföld felé közeledik, már szinte csak a kikötés lebeg a szeme előtt és az, hogy mi lesz az első dolog, amit a célba érkezést követően fog csinálni. Sorra veszi, mit miután fog tenni, és ezekbe a képekbe kapaszkodva kel fel és fogja meg a lapátot nap mint nap".

A Szólóvitorlázás nevű Facebook-oldal hétfő éjjel tette közzé a kenus feleségére hivatkozva a hírt, miszerint Rakonczay a 61. napon kikötött Antiguán, így majdnem húsz nappal a tervezett időpontnál korábban ért partot. "A közös, 2007-es utunk (erről itt olvashat bővebben) adta a magabiztosságot, amiatt tisztában voltam azzal, hogy milyen körülményekkel kell megküzdenie, hogy egy ilyen kis hajóval mit jelent odakinn az óceánon, az elemek között a lét. Tudtam, hogy bármire képes, tudtam, hogy a hajó is egy szuperhajó.

7669_rakonczay6.jpg
Éjfél körül tudtam meg a hírt, hogy Gábor kikötött ottani idő szerint délután kikötött, az antiguai kikötőben átment egy vitorláshoz és az ő műholdas telefonjukon keresztül tudott engem felhívni. Az ő telefonja a két borulás következtében víz alá került, a második borulásnál a szellőzőn keresztül ömlött be a víz, Gábor a kabinablakon keresztül kimászott, hogy átfordítsa a hajót, de ekkor még több víz ömlött be. Fejjel lefelé, vízzel megtelve a víz felszínén állt a hajó, amelynek tíz centire lógott ki a hasa, Gábor a tőkesúly segítségével megpróbálta berántani, de ez a rengeteg víz miatt nem sikerült, végül jött egy hullám, amely elég nagy volt ahhoz, hogy átfordítsa" - nyilatkozta Rakonczay Viktória a Neo FM Bumeráng című műsorában.

7669_rakonczay2.jpg
Decemberben indult

Rakonczay Gábor december 20-án, a portugáliai Lagos kikötőjéből kezdte meg az útját, amelynek az volt a célja, hogy elsőként szelje át az Atlanti-óceánt egy speciális kenuval, amelyet Fa Nándor tervezett és épített.

A kenus felesége, Rakonczay Viktória április elejére várta a célba érkezést, február elején azonban egymás után kétszer is felborult a kenu, rengeteg víz került a kabinba, emiatt meghibásodott az elektronikus rendszer, és Rakonczayt innentől kezdve nem lehetett elérni a műholdas telefonon. Rakonczay Viktória egy ideig abban bízott, hogy egy hajó észreveszi a férjét, de hiába eredt a nyomába Szeremley Huba borász hajója, nem sikerült megtalálni a kenust, igaz, erre eleve nagyon kevés volt az esély

A sportember a távot kísérőhajó, motor és vitorla nélkül teljesítette. A megfelelő mennyiségű ivóvizet speciális kézi víztisztítóval állította elő, melyet naponta 30-40 percig kellett működtetni. Elviekben napi 14-16 órát evezett, de ez a baleset után feltehetően napokon át több órát jelentett.

7669_rakonczay3.jpg
A kenussal február 6-án szakadt meg a kapcsolat, miután viharba került. A magyar kenus útvonalán haladt később két brit kenus is, majd Szeremley Huba irányításával egy magyar vitorláshajó is a keresésére indult. Egyikőjük sem találta, majd később az is kiderült, hogy senki nem várja majd a partokon.

Rakonczay Viktória végig kitartott amellett az ígérete mellett, mely szerint nem küld mentőegységeket a keresésére. Rakonczay Gábor feleségével 2006-ban döntött úgy, hogy végzős egyetemistaként halasztanak egy évet tanulmányaikból, és megvalósítják gyermekkori álmukat: áteveznek az Atlanti-óceánon.

Több mint 50 napot töltöttek akkor szinte teljes magányban, mire kikötés nélkül, felváltva leevezték a Kanári-szigetek és a Karib-térségben fekvő Antigua partjai közötti 5200 kilométert. A partot éréssel vegyes párosként világrekordot döntöttek,amelyért több elismerést is kaptak.

7669_rakonczay4.jpg
Rakonczay nyilatkozata a nagy út előtt

Tulajdonképpen sosem tudod magad teljesen kipihenni, hogy lehet ezt átvészelni?

Egy ilyen vállalkozásnak megvan a sajátos hangulata. Hozzátartozik az úthoz. Talán ahhoz hasonlítanám, mikor a diákok vizsga időszakban tanulnak. Sokszor 1 hónapon keresztül, éjjeleken át tanulnak, mégis túlélik valahogy, és levizsgáznak. Tudod, hogy ezt most végig kell csinálni. Egyszerűen megszokja a szervezet. Kikötés után például akartam aludni egy nagyot, de 4 óra pihenés után felébredtem, és teljesen kipihentnek éreztem magam.

Gábor, a hajóval mi történik, miközben te alszol?

Hát, a hajó sodródik. Szerencsére a Kanári-szigetekig tartó szakaszon a legtöbbször jól fogtam ki a szelet. Be kell állítani a kormánylapátot a megfelelő pozícióba, a GPS-en be kell lőni a megfelelő irányt, és ha ez jól sikerült, akkor amíg alszom jó irányba sodródok.

Említetted múltkor, mikor még a nyílt vízen voltál, hogy fáj a vállad. Rendbe jött?

Igen, minden rendben, kipihente magát. Egyáltalán nem érzem már. A következő, fő szakaszon majd próbálom többféleképpen terhelni, nem lesz gond.

Az út második szakaszán, ha jól tudom, kellemesebb időjárásban lesz részed.

Így van, de csak az első két-három hét után. Az első két-három hétben, amíg el nem hagyom a Kanári-szigetcsoport térségét, addig még szeszélyes időjárási körülményekre számítok. Ezután elvileg sokkal kisebb lesz a hajó forgalom, kevésbé lesz erős a szél, stabilabb lesz a légáramlás és kedvezőbb lesz a hőmérséklet is.

Mire számítasz Gábor, mennyi idő alatt teljesíted a távot?

A célom, hogy megpróbáljam 70 nap alá leszorítani az utat, bár a 80 nap is igen jó időnek számít ezzel a kenuval. Menet közben az is segít majd a gyorsabb haladásban, hogy folyamatosan kieszem az élelmiszert a hajóból, ezáltal könnyebb lesz a súlya, és könnyebb lesz hajtani is. Úgy gondolom, két-három hét után fog látszani, hogy mi az az átlag napi megtett távolság, amit tudok hozni folyamatosan.

7669_rakonczay5.jpg 

 

Central-European Tour Miskolc Nagydíj

 

Július.

Hatánk legnagyobb országúti kerékpáros eseménysorozata a júliusban érinti Miskolcot.

A kerékpársportot népszerűsítő aktív családi -és gyermekprogramok miatt

az esemény révén igazi kerékpáros fieszta alakul ki a városban.

HONLAP:     www.kerekparsport2000.hu

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 14
Tegnapi: 74
Heti: 124
Havi: 777
Össz.: 157 750

Látogatottság növelés
Oldal: Két keréken legdélebbre.
SZTÁROK,HÍREK A NAGYVILÁGBÓL! - © 2008 - 2024 - gyorgyik.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »