Két keréken legdélebbre.
Helen Skelton | |
---|---|
2012-ben, Skelton - Sport Relief nevű jótékonysági célokra gyűjti a pénzt. Ő lesz az első, aki eléri a Déli-sarkot egy kerékpárral. A kerékpár egyedi,amit építettek neki az utazásra, 8 cm-es gumikkal van felszerelve. És még használja a síléceket , hogy segítsen neki húzni a szánt, amely 82 kg súlyú.
2. déli mágneses pólus (2007)
3. déli sark geomágneses [ mikor? ]
4. Déli-sark a megközelíthetetlenség
A hóforgataggal és fagyos szelekkel kísért 805 kilométeres táv nagy részét kerékpáron,néhány
szakaszt pedig szélsárkányhoz erősített szánon és gyalog teszi meg. Skelton a Sport Relief nevű jótékonysági kezdeményezés keretében vágott neki az útnak,és 20 nap alatt szeretné teljesíteni
a távot.Az évnek ebben az időszakában a déli-sarkvidéki átlaghőmérséklet mínusz 25 fok körül
mozog,amely akár mínusz 50-ig is lecsökkenhet. A nem mindennapi kerékpártúrához persze nem mindennapi kétkerekű dukál. A Hanebrink nevű " jégre szabott biciklit"
három hónap alatt szerelte össze a los Angeles-i Dan Hanebrink és Kane Fortune tervezőpáros.
Kane Fortune
14 Nov 2010 HEADLINE
|
|
Egy szép híd nemcsak közlekedési útvonal, hanem egyúttal turistalátványosság is. Nincs ez másképp az egyre népszerűbb, és a közlekedésben is egyre fontosabb gyaloghidakkal sem - a mai posztban 10 olyan gyaloghídról olvashattok, melyek szépek, izgalmasak és egyediek.
Pusztai Sándor a Gellért fürdő úszómestereként 1930 és 1939 között fényképezte a kor elitjét, ismert szereplőit, szinte naponta találkozott velük, többségükkel beszélő és köszönő viszonyban volt. Hobbifotósként lehetősége volt folyamatosan, éveken keresztül fényképezni, aminek eredményeként több mint hatszáz darab bélyeg nagyságú fotókontakt, s a hozzájuk tartozó 3 x 4,5 cm-es negatív maradt fenn. Több évtized után a gyűjtemény megtekinthető a Mai Manó Házban, a Magyar Fotográfusok Házában.
Báró Hatvany Lajos - író, kritikus, irodalomtörténész #1© Pusztai Sándor |
Gróf Batthyány #2© Pusztai Sándor |
Heltai Jenő - író, költő, újságíró #3© Pusztai Sándor |
ifj. Horthy Miklós #4© Pusztai Sándor |
Karinthy Ferenc - író, drámaíró, dramaturg #5© Pusztai Sándor |
Keresztes-Fischer Ferenc - belügyminiszter #6© Pusztai Sándor |
Klebelsberg Kuno - kulturális miniszter #7© Pusztai Sándor |
Muráti Lili - színésznő #8© Pusztai Sándor |
Rózsahegyi Kálmán - színész, tanár #9© Pusztai Sándor |
Tolnay Klári - színésznő |
Mint arról beszámoltunk Rakonczay Gábor 2011 decemberében eredetileg azt tervezte, hogy 100 nap alatt szeli át a tengert a Fa Nándor által megépített, Vitéz névre keresztelt kenuval. Portugáliából indulva érintette a Kanári-szigeteket, majd onnan közelített Antigua felé, a táv 6400 kilométer. A kalandorról utoljára február 7-én kaptunk hírt, miután 5-én kétszer is felborult a többméteres hullámok miatt.
Rakonczay Gábor felesége, Viktória végig hitt abban, hogy férje épségben kerül elő.
– Próbálok a munkámra koncentrálni, de feszült vagyok, és rosszul alszom – mondta majd egy hónappal ezelőtt a fiatalasszony, aki most rendkívül boldog, hogy újra hallott férjéről.
Viktória a TV2 Mokka című műsorában hétfő reggel elmondta, éjfél körül kapta a hívást a férjétől, aki egy műholdas telefonról hívta az öbölből. „Szia, Gábor vagyok” – hallotta a vonal másik végéről. „Nagyon kemény dolgokon ment át, iszonyatosan nagy hős. Mindig bíztam benne, biztosan tudtam, hogy túléli” – mesélte Rakonczay Viktória.
Az expedíció hivatalos honlapján március 25-ei az utolsó bejegyzés, ebben Rakonczay Viktória ezt írja: "Gábor egyelőre nem tudott jelentkezni, de minden kétséget kizáróan, biztosan mindent megtesz a lehető legjobb haladás érdekében. Amikor az ember egy ekkora hajóval a szárazföld felé közeledik, már szinte csak a kikötés lebeg a szeme előtt és az, hogy mi lesz az első dolog, amit a célba érkezést követően fog csinálni. Sorra veszi, mit miután fog tenni, és ezekbe a képekbe kapaszkodva kel fel és fogja meg a lapátot nap mint nap".
A Szólóvitorlázás nevű Facebook-oldal hétfő éjjel tette közzé a kenus feleségére hivatkozva a hírt, miszerint Rakonczay a 61. napon kikötött Antiguán, így majdnem húsz nappal a tervezett időpontnál korábban ért partot. "A közös, 2007-es utunk (erről itt olvashat bővebben) adta a magabiztosságot, amiatt tisztában voltam azzal, hogy milyen körülményekkel kell megküzdenie, hogy egy ilyen kis hajóval mit jelent odakinn az óceánon, az elemek között a lét. Tudtam, hogy bármire képes, tudtam, hogy a hajó is egy szuperhajó.
Éjfél körül tudtam meg a hírt, hogy Gábor kikötött ottani idő szerint délután kikötött, az antiguai kikötőben átment egy vitorláshoz és az ő műholdas telefonjukon keresztül tudott engem felhívni. Az ő telefonja a két borulás következtében víz alá került, a második borulásnál a szellőzőn keresztül ömlött be a víz, Gábor a kabinablakon keresztül kimászott, hogy átfordítsa a hajót, de ekkor még több víz ömlött be. Fejjel lefelé, vízzel megtelve a víz felszínén állt a hajó, amelynek tíz centire lógott ki a hasa, Gábor a tőkesúly segítségével megpróbálta berántani, de ez a rengeteg víz miatt nem sikerült, végül jött egy hullám, amely elég nagy volt ahhoz, hogy átfordítsa" - nyilatkozta Rakonczay Viktória a Neo FM Bumeráng című műsorában.
Decemberben indult
Rakonczay Gábor december 20-án, a portugáliai Lagos kikötőjéből kezdte meg az útját, amelynek az volt a célja, hogy elsőként szelje át az Atlanti-óceánt egy speciális kenuval, amelyet Fa Nándor tervezett és épített.
A kenus felesége, Rakonczay Viktória április elejére várta a célba érkezést, február elején azonban egymás után kétszer is felborult a kenu, rengeteg víz került a kabinba, emiatt meghibásodott az elektronikus rendszer, és Rakonczayt innentől kezdve nem lehetett elérni a műholdas telefonon. Rakonczay Viktória egy ideig abban bízott, hogy egy hajó észreveszi a férjét, de hiába eredt a nyomába Szeremley Huba borász hajója, nem sikerült megtalálni a kenust, igaz, erre eleve nagyon kevés volt az esély
A sportember a távot kísérőhajó, motor és vitorla nélkül teljesítette. A megfelelő mennyiségű ivóvizet speciális kézi víztisztítóval állította elő, melyet naponta 30-40 percig kellett működtetni. Elviekben napi 14-16 órát evezett, de ez a baleset után feltehetően napokon át több órát jelentett.
A kenussal február 6-án szakadt meg a kapcsolat, miután viharba került. A magyar kenus útvonalán haladt később két brit kenus is, majd Szeremley Huba irányításával egy magyar vitorláshajó is a keresésére indult. Egyikőjük sem találta, majd később az is kiderült, hogy senki nem várja majd a partokon.
Rakonczay Viktória végig kitartott amellett az ígérete mellett, mely szerint nem küld mentőegységeket a keresésére. Rakonczay Gábor feleségével 2006-ban döntött úgy, hogy végzős egyetemistaként halasztanak egy évet tanulmányaikból, és megvalósítják gyermekkori álmukat: áteveznek az Atlanti-óceánon.
Több mint 50 napot töltöttek akkor szinte teljes magányban, mire kikötés nélkül, felváltva leevezték a Kanári-szigetek és a Karib-térségben fekvő Antigua partjai közötti 5200 kilométert. A partot éréssel vegyes párosként világrekordot döntöttek,amelyért több elismerést is kaptak.
Rakonczay nyilatkozata a nagy út előtt
Tulajdonképpen sosem tudod magad teljesen kipihenni, hogy lehet ezt átvészelni?
Egy ilyen vállalkozásnak megvan a sajátos hangulata. Hozzátartozik az úthoz. Talán ahhoz hasonlítanám, mikor a diákok vizsga időszakban tanulnak. Sokszor 1 hónapon keresztül, éjjeleken át tanulnak, mégis túlélik valahogy, és levizsgáznak. Tudod, hogy ezt most végig kell csinálni. Egyszerűen megszokja a szervezet. Kikötés után például akartam aludni egy nagyot, de 4 óra pihenés után felébredtem, és teljesen kipihentnek éreztem magam.
Gábor, a hajóval mi történik, miközben te alszol?
Hát, a hajó sodródik. Szerencsére a Kanári-szigetekig tartó szakaszon a legtöbbször jól fogtam ki a szelet. Be kell állítani a kormánylapátot a megfelelő pozícióba, a GPS-en be kell lőni a megfelelő irányt, és ha ez jól sikerült, akkor amíg alszom jó irányba sodródok.
Említetted múltkor, mikor még a nyílt vízen voltál, hogy fáj a vállad. Rendbe jött?
Igen, minden rendben, kipihente magát. Egyáltalán nem érzem már. A következő, fő szakaszon majd próbálom többféleképpen terhelni, nem lesz gond.
Az út második szakaszán, ha jól tudom, kellemesebb időjárásban lesz részed.
Így van, de csak az első két-három hét után. Az első két-három hétben, amíg el nem hagyom a Kanári-szigetcsoport térségét, addig még szeszélyes időjárási körülményekre számítok. Ezután elvileg sokkal kisebb lesz a hajó forgalom, kevésbé lesz erős a szél, stabilabb lesz a légáramlás és kedvezőbb lesz a hőmérséklet is.
Mire számítasz Gábor, mennyi idő alatt teljesíted a távot?
A célom, hogy megpróbáljam 70 nap alá leszorítani az utat, bár a 80 nap is igen jó időnek számít ezzel a kenuval. Menet közben az is segít majd a gyorsabb haladásban, hogy folyamatosan kieszem az élelmiszert a hajóból, ezáltal könnyebb lesz a súlya, és könnyebb lesz hajtani is. Úgy gondolom, két-három hét után fog látszani, hogy mi az az átlag napi megtett távolság, amit tudok hozni folyamatosan.
Central-European Tour Miskolc Nagydíj
Július.
Hatánk legnagyobb országúti kerékpáros eseménysorozata a júliusban érinti Miskolcot.
A kerékpársportot népszerűsítő aktív családi -és gyermekprogramok miatt
az esemény révén igazi kerékpáros fieszta alakul ki a városban.
HONLAP: www.kerekparsport2000.hu